Monday, May 14, 2012

အေဝးလွမ္းခ်ိန္တြင္ အလွမ္းေဝးခဲ့ရေသာ ပညာေရး


မၾကာေသးမီက ပညာေရးဆိုင္ရာ Website  တစ္ခုထဲတြင္ ပညာေရးဆိုင္ရာ စိတ္ဝင္ စားဖြယ္ေကာင္းသည့္ ႏႈိင္းယွဥ္ခ်က္မ်ားကို ေတြ႕လိုက္ရသည္။ ထိုႏႈိင္းယွဥ္ခ်က္မွာ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၊ တ႐ုတ္၊ ႐ုရွား၊ ျပင္သစ္၊ ဂ်ာမနီႏွင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမ်ား၏ ပညာေရးဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ားကို ႏႈိင္းယွဥ္ေဖာ္ျပထားေသာ ေၾကာင့္ တန္ဖိုးရွိသည့္ အခ်က္အလက္မ်ားဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။
ပညာေရးအတြက္ အသုံးစရိတ္ဆိုင္ရာ ႏႈိင္းယွဥ္ခ်က္တြင္ အေမရိကန္သည္ စုစုေပါင္းဘတ္ဂ်က္၏ ၁၇ ဒသမ ၁ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ တ႐ုတ္သည္ ၁၂ ဒသမ ၉၇ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ႐ုရွားသည္ ၁၁ ဒသမ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ျပင္သစ္ သည္ ၁၁ ဒသမ ၄ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ဂ်ာမနီသည္ ၉ ဒသမ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ဂ်ပန္သည္ ၁၀ ဒသမ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းဟု ေဖာ္ျပထားသည္။
မသင္မေနရပညာေရးစနစ္တြင္ အသက္အ႐ြယ္အလိုက္ သတ္မွတ္ခ်က္ အေနျဖင့္ ပ်မ္းမၽွ အေမရိကန္တြင္ ၁၂ ႏွစ္၊ တ႐ုတ္တြင္ ၉ ႏွစ္၊ ႐ုရွားတြင္ ၁၀ ႏွစ္၊ ျပင္သစ္တြင္ ၁၁ ႏွစ္၊ ဂ်ာမနီတြင္ ၁၃ ႏွစ္၊  ဂ်ပန္တြင္ ၁၀ ႏွစ္ျဖစ္သည္။

အသက္အ႐ြယ္အလိုက္ သင္ယူမႈႏႈန္းကို နာရီအလိုက္သတ္မွတ္ရာတြင္ အသက္ ၁၃ ႏွစ္ ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္သည္ အေမရိကန္တြင္ တစ္ႏွစ္လၽွင္ နာရီ ၉၀၀၊ တ႐ုတ္တြင္ တစ္ႏွစ္ နာရီ ၁၀၂၀ နာရီ၊ ႐ုရွားတြင္ ၉၉၈ နာရီ၊ ျပင္သစ္တြင္ ၁၀၆၆ နာရီ၊ ဂ်ာမနီတြင္ ၉၁၈ နာရီ၊ ဂ်ပန္တြင္ ၈၇၅ နာရီ ျဖစ္သည္။
ေက်ာင္းဆရာမ်ား၏လစာကို ႏႈိင္းယွဥ္ရာ၌ မူလတန္းျပဆရာတစ္ေယာက္၏ လစာသည္ အေမရိကန္တြင္ တစ္ႏွစ္ ေဒၚလာ ၂၅၇၀၇ ေဒၚလာ၊ ျပင္သစ္တြင္ တစ္ႏွစ္ ေဒၚလာ ၁၉၇၆၁ ေဒၚလာ၊ ဂ်ာမနီတြင္ တစ္ႏွစ္ ၂၉၆၉၇ ေဒၚလာ ျဖစ္သည္။
မူလတန္းအဆင့္လြန္ၿပီးေနာက္ ပညာေရး အေဟာသိကံျဖစ္ႏႈန္းသည္ အေမရိကန္တြင္ ၁ ဒသမ ၆ သန္း ရွိသည္။ အီရန္၊ ကိုလံဘီယာႏွင့္ ေတာင္အာဖရိကႏိုင္ငံ သုံးႏိုင္ငံေပါင္း ေက်ာင္းသားဦးေရထက္ သာလြန္ ေနသည္။ ႐ုရွားတြင္ ၃၆၉၇၂၄ ဦး၊ ျပင္သစ္တြင္ ၁၄၂၉၀ ႏွင့္ ဂ်ပန္တြင္ ၆၈၄၄ ဦးတို႔ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။
စာသင္ခန္းအတြင္း ေက်ာင္းသား၊ ဆရာအခ်ိဳးႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ႏႈိင္းယွဥ္ျပရာတြင္ စာသင္ခန္းတစ္ခန္းလၽွင္ ေက်ာင္းသား ထည့္သြင္းသင္ၾကားမႈႏႈန္းသည္ ၁၈ ဒသမ ၃ ဦးႏႈန္းခန္႔သာျဖစ္သည္။ ဆရာ-ေက်ာင္း သားအခ်ိဳးမွာ ေက်ာင္းသား ၁၄ ဒသမ ၂၁ ဦးလၽွင္ ဆရာတစ္ေယာက္ႏႈန္းျဖစ္သည္။ တ႐ုတ္တြင္ ေက်ာင္းသား ၂၁ ဒသမ ၀၅ ေယာက္လၽွင္ ဆရာတစ္ေယာက္ႏႈန္းျဖစ္ေသာ္လည္း စာသင္ခန္းႏွင့္ ေက်ာင္းသား အခ်ိဳးကို ေဖာ္ျပမထားေပ။
႐ုရွားတြင္ စာသင္ခန္းတစ္ခန္းလၽွင္ ေက်ာင္းသား ၁၁ ဒသမ ၈ ဦးသင္ၾကားေနၿပီး၊ ေက်ာင္းသား ၁၆ ဒသမ ၆၅ ေယာက္လၽွင္ ဆရာတစ္ေယာက္ႏႈန္းျဖစ္သည္။ ျပင္သစ္တြင္ စာသင္ခန္းတစ္ခန္း ေက်ာင္းသား ၂၁ ဒသမ ၆ ဦး၊ ေက်ာင္းသား ၁၈ ဒသမ ၆၄ ဦးလၽွင္ ဆရာတစ္ဦးႏႈန္း၊ ဂ်ာမနီတြင္ စာသင္ခန္း တစ္ခန္း ၁၅ ဒသမ ၉ ဦးႏွင့္ ေက်ာင္းသား ၁၄ ဒသမ ၁၉ ဦးလၽွင္ ဆရာတစ္ေယာက္ ႏႈန္း၊ ဂ်ပန္တြင္ စာသင္ခန္းတစ္ခန္း ၃၅ ဒသမ ၅ ဦးႏႈန္းႏွင့္၊ ေက်ာင္းသား ၁၉ ဒသမ ၁၅ ဦးလၽွင္ ဆရာတစ္ဦးႏႈန္း သင္ၾကားေနၾကေၾကာင္း သိရသည္။
ပညာေရးအတြက္ ဘတ္ဂ်က္အသုံးျပဳ ႏႈန္းမ်ားသည္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္သည့္ႏိုင္ငံႀကီး မ်ားႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲႏိုင္ငံမ်ား တူညီႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။ ပညာေရးကို ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံအတြက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈတစ္ခုအေနျဖင့္ အေလးထား လုပ္ေဆာင္ေသာ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္  ေငြလုံးေငြရင္းမ်ားျဖင့္ ပုံေအာသုံးေနၾကေၾကာင္းေတြ႕ရသည္။
အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုတြင္ ဆရာသစ္မ်ားစုေဆာင္းျခင္း၊ ဆရာအတတ္သင္ၾကားျခင္း၊ ေလ့က်င့္ပ်ိဳးေထာင္ ေမြးထုတ္ျခင္းတို႔အတြက္ ျပည္နယ္ အလိုက္အသုံးျပဳေငြမွာ စုစုေပါင္း ေဒၚလာ  ၇ ဘီလီယံခန္႔ ရွိသည္။ ထိုမၽွ ေငြကုန္ေၾကးက်ခံၿပီး ေမြးထုတ္ေနရသည့္အေၾကာင္းမွာလည္း လြန္ခဲ့ေသာ ၆ ႏွစ္အတြင္း ပုဂၢလိက ေက်ာင္းမ်ားမွ ဆရာ ၁၀ ဦးလၽွင္ ၇ ဦးခန္႔ အလုပ္ထြက္ကုန္ေသာေၾကာင္ ့ျဖစ္သည္။
ဆရာအလုပ္ဟူသည္ ေငြမည္မၽွရသည္ဆိုေစ ေစတနာ၊ ဝါသနာ၊ အနစ္နာစသည့္ နာသုံးနာျဖင့္ အေျခခံ မထားႏိုင္လၽွင္ အေျခယိုင္ထြက္သြားမည္သာျဖစ္သည္။ ဆရာေတြမည္မၽွ အနစ္နာခံႏိုင္သည္ဆိုေစ ႏိုင္ငံ ေတာ္အပိုင္းအေနျဖင့္လည္း သုံးသင့္ သုံးထိုက္သည့္အပိုင္းတြင္မသုံး၊ လ်စ္လ်ဴ႐ႈ မ်က္စိမွိတ္ထားသည္က မ်ားေနလၽွင္လည္း ပညာေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ အလွမ္းေဝးတတ္ပါသည္။
ပညာေရးသည္ အေရးႀကီးသည္မွန္ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေတာ္အေနျဖင့္ ေရတို၊ ေရရွည္စီမံကိန္းမ်ားျဖင့္ ဦးစားေပး လုပ္ေဆာင္ရသည့္ က႑မ်ားကို ဦးစားေပးမည္သာ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ပညာေရးသည္ အလုံးစုံ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးႏွင့္ ကၽြဲကူးေရပါ လိုက္မလာႏိုင္ဘဲ အလွမ္းေဝးခဲ့မည္ဆိုလၽွင္လည္း ေနာင္အခ်ိန္မွ ျပန္ျပင္ရန္ ခက္ခဲတတ္ပါသည္။ အေဝးလွမ္းေနခ်ိန္တြင္၊ အလွမ္းေဝးက်န္ခဲ့ပါက အမီျပန္လိုက္လၽွင္ ပင္ပန္ တတ္ပါသည္။
ပညာေရးတြင္ အေဟာသိကံျဖစ္မႈမ်ားသည္ ဆင္းရဲတြင္းနက္သည့္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္သာမက ခ်မ္းသာသည့္ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္လည္း ပမာဏႀကီးမားလာပါသည္။ ေက်ာင္းစနစ္၊ အတန္းစနစ္၊ စာသင္ခ်ိန္၊ ဆရာမ်ား အရည္အေသြး၊ မိဘမ်ားစီးပြားေရးစသည့္ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ကေလးေတြ ပညာေရးႏွင့္ အလွမ္း ေဝးခဲ့ၾကရသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္က မည္မၽွအကူအညီေပးသည္ဆိုေစ ကမၻာမီးေလာင္ သားေကာင္ ခ်နင္းေန သည့္ မိဘေတြအမ်ားႀကီးရွိေနေသးသည္။
ေနရာတိုင္း၊ ေဒသတိုင္းတြင္ ေက်ာင္းေနအ႐ြယ္ကေလးတိုင္း ေက်ာင္းတက္ေရးဆိုသည့္ စီမံကိန္းဆန္ဆန္ လက္ေတြ႕မက်ေသာ ႐ြတ္ဆိုအေကာင္အထည္ေဖာ္ေနမႈမ်ားကို ၾကားေနရသကဲ့သို႔၊ လဖက္ရည္ဆိုင္၊ ထမင္းဆိုင္၊ စားေသာက္ဆိုင္မ်ားတြင္ စားပြဲထိုး၊ ပန္းကန္ေဆးေနရသည့္ ေက်ာင္းေန အ႐ြယ္ကေလးမ်ား၊ လူစည္ကားရာေနရာမ်ားတြင္ ေဈးေရာင္းေနရသည့္ ကေလးမ်ား၊ အိမ္မ်ားတြင္ အိမ္ေဖာ္မ်ားအျဖစ္ ကာလ ရွည္ၾကာစြာ အက်ဥ္းက်ေနရသည့္ကေလးေတြ ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲႏိုင္ငံမ်ားတြင္ လြတ္ကင္းကုန္ၿပီေလာဟု ျပန္ၿပီး စစ္ေၾကာစရာရွိသည္။
ေက်ာင္းေနအ႐ြယ္ကေလးတိုင္း ေက်ာင္းေနေစလိုလၽွင္ မိဘမ်ား၏စီးပြားေရးႏွင့္ လူေနမႈဘ၀ျမင့္မားေရး တို႔ကိုလည္း ထည့္တြက္စဥ္းစားေပးရမည္ျဖစ္သည္။ အ႐ြယ္ေရာက္လာလၽွင္ ခိုင္းစားခ်င္ေသာ မိဘမ်ား စိတ္ဓာတ္ႏွင့္ မခိုင္မာေသာစီးပြားေရးစနစ္မ်ားေၾကာင့္ ပညာေရးႏွင့္ အလွမ္းေဝးေနရသူမ်ားကိုေတာ့ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မိသည္။
တင္ညြန္႔
ဒီေနရာ  ကေနယူလာပါတယ္။

No comments:

Post a Comment

Ads 468x60px

Featured Posts