skip to main |
skip to sidebar
စစ္တကၠသိုလ္နဲ႔အတူ တျခားစစ္ဘက္တကၠသိုလ္မ်ားရွိေနရျခင္းႏွင့္အတူ ယင္းျပႆနာမ်ားအား ေျဖရွင္းနုိင္မည့္ နည္းလမ္းႏွင့္ ေလ်ာ့က်သြားနုိင္သည့္ ျပႆနာအခ်ိဳ႕
က်ေနာ္ မေန႔
၁၅-၂-၂၀၁၂ မွာ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္
ဦးေအးေမာင္တင္ျပခဲ့ေသာ တပ္မေတာ္ လႊမ္းမိုးမႈေလွ်ာ့ခ်ေရး တင္သြင္းမႈႏွင့္ ျပန္လည္ေခ်ပခဲ့ေသာ
ဗိုလ္မွဴးႀကီးေဌးေအာင္ႏွင့္ ဗိုလ္မွဴးႀကီးတင့္ဆန္းတို႔၏
ေခ်ပခ်က္အား သံုးသပ္ျခင္း ဆုိတဲ့ ေဆာင္းပါးေရးၿပီးအဲဒီေဆာင္းပါးမွာ တပ္မေတာ္နဲ႔
နုိင္ငံေတာ္ကာကြယ္ေရးက႑ အတြက္ တပ္မေတာ္စစ္ေက်ာင္းႀကီးမ်ားထားရွိဖို႔လိုအပ္ၿပီး
သမုိင္းေၾကာင္းအစဥ္အလာနဲ႔ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕ ျဖစ္ေစ
ခ်င္ခဲ့တဲ့ေက်ာင္းႀကီးေတြျဖစ္တယ္ဆုိတာကို ေရးသားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခ်က္ကို
က်ေနာ့္စာဖတ္ပရိသတ္တဦးက စစ္သား ေတြအတြက္ စစ္တကၠသိုလ္ ရွိရမည္ သို႔ေသာ္
စစ္ေဆးဖက္ဆိုင္ရာ/စစ္စက္မွဳတက္ကၠသိုလ္
ဆိုျပီး
သီးျခားမရွိအပ္ ဟုဆုိ သည့္ေကာ္မန္႔ေပးလာခဲ့ပါသည္။
ယင္းေကာ္မန္႔ကိုဖတ္ရသည့္အခါ မိမိလြန္စြာအားတက္ရပါသည္။ မိမိအေနျဖင့္ ေဆာင္း
ပါးေရးသားရာတြင္ လက္တေလာျဖစ္ပ်က္ေနေသာ သတင္းမ်ားႏွင့္ တပ္မေတာ္ႏွင့္ဆုိင္သည့္
အမ်ားအျမင္တို႔အေပၚတြင္ အေျခခံေရးသားေလ့ရွိပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္
တပ္မေတာ္ႏွင့္ျပည္သူ ျပန္လည္ခ်စ္ၾကည္သင့္ျမတ္ၿပီး တပ္မ ေတာ္သားမ်ားအေနျဖင့္လည္း
မွန္ကန္သည့္အသိတရားမ်ားရရွိရန္ ဆိုသည့္ မိမိတို႔ ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ တပ္ႏွင့္ျပည္သူ
စာေစာင္ႏွင့္ ဘေလာ့ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖစ္ၿပီး မိမိတို႔ကိုယ္တုိင္မွလည္း
တပ္မေတာ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးဆုိသည့္ ေခါင္းစဥ္ကို သံုးေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။
အခ်ိဳ႕တပ္မေတာ္ပိုင္းဆုိင္ရာ
အခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ နည္းလမ္းမ်ားသည္ တပ္မေတာ္တစ္ခုထဲႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ေန သည္မဟုတ္ဘဲ
အရပ္ဘက္ႏွင့္ပါဆက္ႏြယ္ေနပါသည္။ ယင္းအခ်က္သည္ပင္ နုိင္ငံေရးအရမွန္ကန္လာသည့္အေပၚ
တပ္မ ေတာ္မွ အခ်ိဳ႕အပိုင္းဆုိင္ရာမ်ားတြင္ အလိုအေလ်ာက္ မွန္ကန္လာနုိင္သည့္အေျခအေနျဖစ္ပါသည္။
မိမိယခုယင္းအေျခအ ေနကို မိမိစာဖတ္ပရိသတ္၏ ေကာ္မန္႔အေပၚအေျခခံၿပီး
စစ္ေက်ာင္းႀကီးသံုးေက်ာင္းႏွင့္ အရပ္ဘက္ပညာေရးအေျခအေန ျဖင့္ မိမိသိသမွ် တတ္သမွ်
ေလ့လာမိသမွ်မိမိစာဖတ္ပရိသတ္မ်ားအား မွ်ေဝေပးပါမည္။ မိမိအေနျဖင့္လည္း အခ်ိဳ႕ အခ်က္
အလက္ မ်ားကို စာဖတ္သူတို႔ေပးလာသည့္ ေကာ္မန္႔မ်ားမွ ေလ့လာမွတ္သားရပါသည္။ လိုအပ္ပါက
စာေရးသူက်ေနာ္ ေလ့လာမႈအားနည္းမႈဟုသာမွတ္ယူၿပီး စာဖတ္ပရိသတ္မ်ား
ျဖည့္ဆည္းေပးၾကပါကုန္။
မိမိတို႔ စစ္တကၠသိုလ္သည္
ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၏ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းမ်ားအတုိင္း စာေပပညာမ်ားကို သင္ၾကားပို႔ခ် ပါသည္။
စစ္ပညာမ်ားကိုကား မိမိတို႔တပ္မေတာ္တြင္အသံုးျပဳေသာ ဗ်ဴဟာမ်ားအတုိင္း ႏွစ္အလုိက္
သင္ၾကားေပးရမည့္ စစ္နည္းဗ်ဴဟာမ်ားကို သင္ၾကားေပးပါသည္။ မိမိတို႔သည္ စာေပပညာ စစ္ပညာမ်ားကို
သီးျခားဆီကန္႔သတ္သင္ၾကားၾကရ ၿပီး ေက်ာင္းၿပီးသည့္အခါ
ျပန္တမ္းဝင္အရာရွိခန္႔အပ္ျခင္းအခမ္းအနားႏွင့္ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္အခမ္းအနားမ်ားကို
တရက္ဆီ က်င္းပျပဳလုပ္ကာ တာဝန္က်ရာ တပ္ရင္းတပ္ဖြဲ႕အသီးသီးသို႔
သြားေရာက္တာဝန္ထမ္းေဆာင္ၾကရပါသည္။ ယခု မိမိေရွ႕ ေရးသားခဲ့ေသာ ေဆာင္းပါးရွိ
ေကာ္မန္႔ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ ျပန္လည္ၾကည့္မိသည့္အခါ စစ္တကၠသိုလ္ရွိျခင္းအား
မေျပာၾကေသာ္လည္း တပ္မေတာ္အင္ဂ်င္နီယာတကၠသိုလ္ႏွင့္ တပ္မေတာ္ေဆးတကၠသိုလ္ ထုိ႔အတူ
တပ္မေတာ္သူနာျပဳ တကၠသိုလ္တုိ႔ရွိေနျခင္းအေပၚတြင္ မေက်လည္သည္ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။ ထုိ႔အတြက္
မိမိကိုယ္တုိင္လည္း ေရွးယခင္ ေဆာင္းပါးမ်ားႏွင့္ အခ်ိဳ႕ေကာ္မန္႔တို႔တြင္
တပ္မေတာ္တြင္း အရာရွိမ်ားအခ်င္းခ်င္းၾကား ေက်ာင္းဆင္းျပႆနာ ဆုိသည္ မ်ားကို
မၾကာခဏေရးသားခဲ့ေလ့ရွိပါသည္။ ယခု ဤေဆာင္းပါးတြင္ အတိုင္းအတာတခုထိ
ေျပေလ်ာ့နုိင္မည့္ ေက်ာင္းဆင္း ျပႆနာႏွင့္ ေကာ္မန္႔ရွင္မ်ားေျပာဆုိသည့္
အေျခအေနတို႔ကို တစိတ္တေဒသ ေလ်ာ့နည္းနုိင္မည့္ နည္းလမ္းကို မိမိအေန ျဖင့္
စဥ္းစားအေျဖရွာရပါသည္။ ထုိသို႔စဥ္းစားအေျဖရွာရာမွ မိမိအထက္တြင္ဆုိထားသည့္အတိုင္း
အရပ္ဘက္ တကၠသိုလ္ ပညာေရးစနစ္ျဖင့္ မိမိတို႔ စစ္ဘက္ဆုိင္ရာေက်ာင္းႀကီးမ်ားကို
သင္ၾကားသည္ဆုိသည့္အခ်က္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္းကာ မိမိေလ့လာ ဖတ္မွတ္ဖူးသည့္ ယခင္အရပ္ဘက္
တကၠသိုလ္အေၾကာင္းကိုေရာက္ရွိသြားၿပီး သဲလြန္စအခ်ိဳ႕ကိုရရွိခဲ့ပါသည္။ ယခုဤ
ေဆာင္းပါးတြင္ ယင္းရရွိလာသည့္သဲလြန္စအား မိမိစာဖတ္ပရိသတ္မ်ားအား တင္ျပသြားမည္ျဖစ္ၿပီး
မိမိရရွိသည့္ သဲလြန္စ မွတဆင့္ သက္ဆုိင္ရာ ပညာရွင္မ်ားမွ ေဖာ္ထုတ္ႀကိဳးပမ္းကာ
အေျဖတခုရရွိခဲ့လွ်င္ မိမိေရးသားရက်ိဳးနပ္ေပသည္။ မိမိရရွိခဲ့ သည္သဲလြန္စဆုိသည္ကား…..။
က်ေနာ္အထက္တြင္ေျပာဆုိထားသကဲ့သို႔
မိမိတို႔ စစ္တကၠသိုလ္ပညာေရးသည္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္သင္ရိုးညႊန္း တမ္းႏွင့္
ကိုက္ညီထားၿပီး(တနည္း အရပ္ဘက္ တကၠသုိလ္သင္ရိုးညႊန္းတမ္း) သင္ၾကားၾကပါသည္။
သို႔အတြက္ ယခင္က အရပ္ဘက္တကၠသိုလ္မ်ားသည္ ၄ ႏွစ္တာကာလသင္ၾကားရခ်ိန္တြင္ မိမိတို႔
စစ္တကၠသိုလ္သည္လည္း ၄ ႏွစ္တာသင္ ၾကားၾကရၿပီး ၄ ႏွစ္မွ ေက်ာင္းဆင္းကာ
အရာရွိျဖစ္ၾကပါသည္။ သို႔အတြက္ စစ္ဘက္ဆုိင္ရာေလ့က်င့္မႈအရလည္း အခ်ိန္ပို
မိုရရွိသျဖင့္ တုိက္ခိုက္ေရးစြမ္းရည္ႏွင့္ အျခားအရာရွိတေယာက္ရွိသင့္သည့္
အရည္အခ်င္းမ်ား ျပည့္ျပည့္ဝဝရရွိခဲ့ၾကပါ သည္။ ယေန႔ကာလ မိမိတို႔ ၃ ႏွစ္ျဖင့္
ေက်ာင္းၿပီးလာသူမ်ားတြင္လည္း ထူးခၽြန္သူမ်ားရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ကား ေလ့က်င့္မႈ တြင္
တႏွစ္ကြာဟမႈသည္ မ်ားစြာစကားေျပာပါသည္။ သို႔အတြက္ မိမိတို႔ ၃ ႏွစ္သမားမ်ား
ထူးခၽြန္မႈသည္ ၄ ႏွစ္သမားမ်ား အား အၾကမ္းဖ်ဥ္းအားျဖင့္ မမွီနုိင္ဟု ေျပာ၍ရပါသည္။
သို႔ေသာ္ကား စစ္တကၠသိုလ္ အမွတ္စဥ္(၄၂) မွ အမွတ္စဥ္(၅၃) ထိ သည္ အရပ္ဘက္
တကၠသိုလ္ပညာေရးေျပာင္းလဲမႈေၾကာင့္ သံုးႏွစ္တာကာလျဖင့္ ေက်ာင္းဆင္းခဲ့ၾကပါသည္။
ယင္းေနာက္ ပိုင္းအမွတ္စဥ္မ်ားအား ေလးႏွစ္သို႔ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္သည္
အရပ္ဘက္ပညာေရးအားလည္း ေလးႏွစ္သတ္မွတ္သည္ ဟုသတင္းမ်ားၾကားသိရပါသည္။
ထုိသို႔
မိမိအထက္တြင္ဆုိသည့္အတုိင္း အရပ္ဘက္နုိင္ငံေရးအေျခအေနအရ ေျပာင္းလဲက်င့္သံုးသည့္
ပညာေရး ဆုိင္ရာမူဝါဒမ်ားသည္ မိမိတို႔
တပ္မေတာ္ေက်ာင္းမ်ားကိုလည္းဂယက္ရိုက္ခတ္မႈရွိပါသည္။ ထုိအေျခအေနအရ ယခင့္ယ ခင္က
အရပ္ဘက္တကၠသိုလ္ပညာေရးသည္ ယခုကဲ့သုိ႔ သီးျခားတကၠသိုလ္မ်ားထားရွိဖြင့္လွစ္သည္မဟုတ္ဘဲ
ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ ႏွင့္ မႏၱေလးတကၠသိုလ္လက္ေအာက္တြင္ပင္ သက္ဆုိင္ရာဌာနလိုက္ျဖင့္သာ
သင္ၾကားခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္ဟု မွတ္သားမိဖူးပါသည္။ သို႔အတြက္ ယေန႔ကဲ့သို႔လည္း
ေဆးေက်ာင္း အင္ဂ်င္နီယာေက်ာင္းႏွင့္ ဘာသာရပ္ဆုိင္ရာ တကၠ သိုလ္မ်ားဟူ၍
အရပ္ဘက္ေက်ာင္းမ်ားလည္း ကြဲလြဲမႈမရွိခဲ့ပါ။ ထုိနည္းတူစြာ မိမိေဆာင္းပါးအား
ေကာ္မန္႔ေပးၾကေသာ စာဖတ္ပရိသတ္တို႔ေျပာသည့္အတုိင္းပင္ အရပ္ဘက္တကၠသုိလ္ဘြဲ႕ရမ်ားအား
ရရွိခဲ့သည့္ ဘြဲ႕အလိုက္ သက္ဆုိင္ရာ တပ္ ရင္း တပ္ဖြဲ႕မ်ားတြင္ တာဝန္ေပးခန္႔အပ္ခဲ့ၾကပါသည္။
မိမိတို႔အေနျဖင့္ ေခၚဆိုသည္မွာ အင္ဂ်င္နီယာႏွင့္ ဆရာဝန္မ်ားအား
ပညာသည္အဖြဲ႕ဟုေခၚဆုိကာ စစ္သင္တန္း ကာလတိုေပးၿပီး တပ္မေတာ္မွ
ျပန္တမ္းဝင္အရာရွိခန္႔အပ္ခဲ့ၾကပါသည္။ ယင္း ကဲ့သုိ႔ခန္႔အပ္ခံခဲ့ၾကသည့္ သူမ်ားမွာ
ယေန႔တုိင္ေအာင္လည္း တပ္မေတာ္တြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ဆဲ အခ်ိဳ႕ရွိေနၾကပါေသး သည္။ ထုိ႔ေနာက္မွ
အရပ္ဘက္တြင္လည္း နုိင္ငံေရးအခင္းအက်င္းအရ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ေသြးစည္းညီညြတ္မႈႏွင့္
နုိင္ငံ ေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ားကို ခြဲထုတ္ရန္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္းမွ တကၠသိုလ္မ်ားကို
သီးျခားခြဲထုတ္ခဲ့ပါသည္။ ယင္းကဲ့သို႔အေျခအေနမ်ား ၾကားမွ ရွင္သန္လာေသာ
တကၠသိုလ္ပညာေရးေအာက္တြင္ ၁၉၈၈ ေနာက္ပိုင္း တပ္မေတာ္အစိုးရတက္လာၿပီးေနာက္
ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေရႊကိုင္တြယ္ေသာေခတ္ကာလတြင္
ပိုမိုဖိႏွိပ္ခြဲျခားခဲ့သည္မွာလည္း စာဖတ္သူတို႔အသိပင္။
၁၉၈၈
လူထုအေရးေတာ္ပံုႀကီးတြင္ တပ္ရင္းတပ္ဖြဲ႕မ်ားမွ
ျပည္သူလူထုႏွင့္တသားတည္းျဖစ္ေပၚခဲ့မႈမ်ား အခ်ိဳ႕ တပ္ရင္းလုိက္
အမိန္႔မနာခံမႈမ်ားႏွင့္ အာဏာသိမ္းကာ ဒီမုိကေရစီအတြက္ လႈပ္ရွားမည့္ အေျခအေနမ်ား
ေပၚေပါက္ခဲ့သည္ ဆုိသည္မွာလည္း မိမိတို႔ျငင္းမရသည့္အခ်က္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ ယင္းအေျခအေနမ်ားကို
ထိန္းသိမ္းကိုင္တြယ္ရန္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွဴး ႀကီးသန္းေရႊမွ ယခင္ဦးေနဝင္းလက္ထက္က
ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေသြးခြဲ လူခြဲကာ ပညာေရးစနစ္ကုိ ပ်က္သုဥ္းေအာင္
အနာဂတ္ပ်က္သုဥ္းေအာင္လုပ္သကဲ့သို႔ ယင္းအာဏာတည္ၿမဲရန္ တပ္မေတာ္သားမ်ားအၾကားတြင္လည္း
ေသြးကြဲေနရန္ လိုအပ္သည္ အရပ္ဘက္မွ နုိင္ငံေရးအသိျဖင့္
တပ္မေတာ္တြင္းအရာရွိအျဖစ္ျဖင့္ ဝင္ေရာက္လာကာ တပ္မေတာ္သားအ
ခ်င္းခ်င္းေသြးစည္းညီညြတ္သြားပါက ယင္းအာဏာသည္လည္း မၿမဲနုိင္ဟုေတြးမိပံုရပါသည္။
ဤကား မိမိေတြးမိသည့္ အခ်က္ျဖစ္ပါသည္။ သို႔အတြက္ ေလာေလာလတ္လတ္
ေသြးပူေနဆဲတပ္မေတာ္ႀကီးကို ငါတို႔တပ္မေတာ္အင္အား ရွိေရး တပ္မေတာ္သားမ်ား
အဆင့္ျမင့္မားေရးဆုိတဲ့ ေလလံုးမ်ားနဲ႔အတူ တပ္မေတာ္နည္းပညာတကၠသိုလ္ ႏွင့္ တပ္မေတာ္
ေဆးတကၠသိုလ္မ်ားကို ဖြင့္လွစ္ခဲ့ပါသည္။ ဤတြင္ပင္ အရာရွိ ေက်ာင္းဆင္းမ်ားအၾကား
အရာရွိမ်ားအခ်င္းခ်င္းအတြင္း မသိမသာစတင္ေမႊးလိုက္ေသာ မီးျဖစ္ခဲ့ပါသည္။
ထုိမွ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရာတြင္
မိမိတို႔စစ္တကၠသိုလ္မွ ေက်ာင္းဆင္းလာသည့္ သူမ်ားအား အင္ဂ်င္နီယာ တပ္ရင္းမ်ားတြင္
တပ္ရင္းမွဴးတာဝန္မ်ား ထမ္းေဆာင္ေစျခင္း ေဆးတပ္ဖြဲ႕မ်ားတြင္
အုပ္ခ်ဳပ္မႈပိုင္းဆုိင္ရာ တပ္မွဴးမ်ားအား မိမိတို႔ စစ္တကၠသိုလ္ဆင္းမ်ားအား
တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေစျခင္းမ်ားျဖင့္ အစရွိသည့္ မလုပ္သင့္ မလုပ္အပ္ ေနရာမွန္မဟုတ္
ေအာင္စီမံကာ တာဝန္ေပးအပ္ျခင္းမ်ားျဖင့္ အခ်င္းခ်င္းၾကား ျပႆနာကို တိုးပြါးေစခဲ့ပါသည္။
ယေန႔အခ်ိန္ထိလည္း ယင္း ကဲ့သုိ႔ျပႆနာမ်ား ရွိေနသည္ဆုိသည္မွာ ျငင္းမရသည့္ အခ်က္ျဖစ္ပါသည္။
ထုိ႔ျပင္ တကၠသိုလ္ဝင္တန္း တႏွစ္ထဲအတူ ေအာင္ျမင္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း မိမိတက္ေရာက္သည့္ စစ္ဘက္ဆုိင္ရာတကၠသိုလ္ကြာဟမႈေပၚမူတည္ၿပီး
ျပန္တမ္းဝင္အမွတ္ ကြာဟမႈမ်ား ရာထူးကြာဟမႈမ်ား စသျဖင့္ မ်ားစြာေသာ
ျပႆနာမ်ားရွိေနပါသည္။ မိမိအေတြ႕အႀကံဳအရ ေျပာရလွ်င္မူ မိမိအသိ စစ္ေဆးမွ
အကိုႀကီးတေယာက္သည္ တပ္မေတာ္တြင္း ဖြဲ႕စည္းပံုေျပာင္းလဲမႈေၾကာင့္ ယခင္က အရာခံဗိုလ္ႀကီး
မ်ားသာလွ်င္တြဲဖက္ထားရွိေသာ တပ္ရင္းေဆးခန္းမ်ားအား ဗိုလ္ႀကီးအဆင့္ျဖင့္
တြဲဖက္တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေစပါသည္။ ထုိအခါ ယင္းအကိုႀကီးက်သည့္ တပ္ရင္းမွ တပ္ရင္းမွဴးမွ
၎အကိုႀကီးအား မင္းလည္း စစ္ဗိုလ္စစ္သားပဲ ေရွ႕တန္းထြက္ရ မယ္ဆုိကာ
ေရွ႕တန္းလႊတ္ပါသည္။ ထုိအခါ မသြားလိုပါဟု ျငင္းပယ္ပါကလည္း အမိန္႔မနာခံမႈ ထုိ႔အျပင္
၎ရရွိထားသည့္ နား၊ ႏွာေခါင္း၊ လည္ေခ်ာင္းအထူးကု ဆုိသည့္ ပါရဂူဘြဲ႕ႏွင့္
ေရွ႕တန္းစစ္ေျမျပင္ကို တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရမည္ဆုိသည္က လည္း မဟုတ္ေသးေပ။
အေရးေပၚအေျခအေနအရ မျဖစ္မေနဆုိလွ်င္လက္ခံ၍ရပါသည္။ သို႔ေသာ္ကား သာမန္ ပံုမွန္ ေရွ႕
တန္းတြင္ ယင္းကဲ့သုိ႔တာဝန္ေပးအပ္ျခင္းသည္ မိမိတို႔တပ္မေတာ္အတြင္းပိုင္းတြင္
မည္မွ်ထိ ေက်ာင္းဆင္းမ်ားၾကား မေက် လည္မႈမ်ားရွိေနသည္ကို ေတြ႕ရွိနုိင္ပါသည္။
အားလံုးကို မဆုိလိုပါ။ သို႔ေသာ္ အမ်ားစုမွာ ယင္းအတုိင္းျဖစ္ေပၚေနပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ယခုမိမိအေနျဖင့္
မိမိစာဖတ္ပရိသတ္မ်ားေပးလာသည့္ ယင္းေက်ာင္းမ်ားမရွိသင့္ အရပ္ဘက္ေက်ာင္း မ်ားမွ
ဘြဲ႕ရလာသူမ်ားကို ခန္႔အပ္နုိင္သည္ ဆုိသည့္ေကာ္မန္႔အား မိမိတတ္သိသေရြ႕
နုိင္ငံေရးသမိုင္းႏွင့္အတူ တပ္မေတာ္ အတြင္းတြင္လည္း ယင္းကဲ့သို႔
ေက်ာင္းမ်ားခြဲျခားထားျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပ်က္ေနသည့္ ျပႆနာအခက္အခဲအခ်ိဳ႕ကို ယခုကဲ့
သို႔တင္ျပရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အမွန္တကယ္ေျမျပင္အခက္အခဲ ျပႆနာမ်ားတြင္ ယင္းထက္မ်ားစြာ
နက္ရိႈင္းပါသည္။
ယခုမိမိထပ္မံတင္ျပမည္မွာ
ယင္းျပႆနာရပ္မ်ားအား အတိုင္းအတာထိေလွ်ာ့ခ်နုိင္မည့္ နည္းလမ္းျဖစ္ပါသည္။
ယင္းနည္းလမ္းသည္ မိမိ၏ ဦးေဏွာက္ေသးေသးေလးျဖင့္ စဥ္းစားထားသည္သာျဖစ္သျဖင့္
သဲလြန္စသာသာမွ်သာလွ်င္ အေရးပါေပလိမ့္မည္။ ထုိမွ်လည္း အေရးပါခ်င္မွပါပါမည္။
သို႔ေသာ္ကား မိမိစာဖတ္ပရိသတ္မ်ားကိုေတာ့ ေက်နပ္မႈ တစံုတ ရာေပးစြမ္းနုိင္လိမ့္မည္ဟု
ယံုၾကည္မိပါသည္။ က်ေနာ္တို႔စစ္ဘက္တကၠသိုလ္မ်ားသည္ အရပ္ဘက္တကၠသိုလ္ပညာေရး ႏွင့္
ယွဥ္၍သြားေနရေသာေၾကာင့္ အရပ္ဘက္ တကၠသိုလ္ပညာေရးစနစ္အား ေရွးယခင္ကကဲ့သို႔ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္သည္
သာလွ်င္ အရပ္ဘက္တကၠသုိလ္မ်ား၏ အခ်ဳပ္ျဖစ္ၿပီး သီးျခားတကၠသုိလ္မ်ားခြဲထြက္မေနေတာ့ဘဲ
ဌာနခြဲအေနျဖင့္သာ ရွိ မည္ဆုိလွ်င္ မိမိတို႔ စစ္ဘက္တကၠသိုလ္မ်ားသည္လည္း
စစ္တကၠသိုလ္၏ေအာက္၌သာလွ်င္ ေဆးပညာဌာနခြဲ၊ စက္မႈဌာန ခြဲ ႏွင့္ သက္ဆုိင္ရာ
ဘာသာရပ္ဌာနခြဲမ်ားျဖင့္ ေျပာင္းလဲဖြဲ႕စည္းနုိင္ေပသည္။ ယင္းအတြက္ မိမိတို႔အေနျဖင့္
အရပ္ဘက္ တကၠသိုလ္ပညာေရးစနစ္ကို ဦးစြာေျပာင္းလဲေပးနုိင္ရန္လိုအပ္သည္ဟု
ထင္ျမင္မိပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ စစ္ ဘက္တကၠသိုလ္မ်ား၏ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းမ်ားသည္
အရပ္ဘက္တကၠသိုလ္မ်ား၏ ျပ႒ာန္းမႈမ်ားအတုိင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ ထုိသုိ႔
အရပ္ဘက္တကၠသိုလ္ပညာေရးစနစ္အား ေျပာင္းလဲနုိင္ခဲ့ပါက မိမိတို႔ စစ္ဘက္
တကၠသိုလ္မ်ားသည္လည္း လိုက္လံေျပာင္းလဲသတ္မွတ္ရန္ လိုအပ္လာေပလိမ့္မည္။ ထုိအခါ
မိမိစာဖတ္ပရိသတ္မ်ား ေျပာဆုိသည့္ အျခားစစ္ဘက္ေက်ာင္းမ်ား ရွိေနရျခင္းဆုိသည့္
ျပႆနာအခက္အခဲအခ်ိဳ႕မွာ ေျပေပ်ာက္ သြားနုိင္ဖြယ္ ရွိေပ သည္။ ထုိ႔ျပင္ အရပ္ဘက္ေက်ာင္းသားမ်ားမွ
ဘြဲ႕ရရွိၿပီး စစ္ဘက္တြင္တာဝန္ထမ္းေဆာင္လိုလွ်င္ ေရွးယခင္ကကဲ့သို႔ ရရွိခဲ့ သည့္ဘြဲ႕ႏွင့္
သက္ဆုိင္သည့္ လက္ရံုးတပ္ဖြဲ႕တြင္ တာဝန္ထမ္းေစၿပီးလွ်င္
မည္သည့္ေက်ာင္းမွဘြဲ႕ရသည္ထက္ လုပ္ငန္း အရည္အခ်င္းေပၚတြင္ မူတည္ၿပီး
ရာထူးကိုစဥ္းစားေပးသြား မည္ဆုိပါက ေဒါက္တာေအးေမာင္ေျပာၾကားသည့္ အရပ္ဘက္
ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ စစ္ဘက္ေက်ာင္းသားမ်ားၾကား ရွိေနသည့္ အျမင္လြဲမွားမႈမ်ားလည္း
အတုိင္းအတာတခုထိ ေျပေလ်ာ့ သြားနုိင္ပါသည္။
ဤတြင္ မိမိတို႔
တပ္မေတာ္သားမ်ားႏွင့္ အျခားသက္ဆုိင္ရာဘာသာရပ္ရႈေထာင့္မွ ျပႆနာတခုကို ထပ္မံေတြ႕ရွိ
ရပါသည္။ ယင္းကားအျခားမဟုတ္ေပ။ အင္ဂ်င္နီယာပညာႏွင့္ ေဆးပညာကို ၄
ႏွစ္ႏွင့္ေက်ာင္းဆင္းေပးရမည္လား ဆုိ သည့္ျပႆနာျဖစ္သည္။ ထုိျပႆနာအတြက္
မိမိစဥ္စားမိသည့္အေျဖတခုရွိေနပါသည္။ မိမိစဥ္စားမိသည့္အေျဖမွာ ျပန္
တမ္းဝင္အရာရွိေပးသည္ႏွင့္ ဘြဲ႕ရရွိျခင္းကိုခြဲျခားသတ္မွတ္ရန္ျဖစ္သည္။ ဆုိလိုသည္မွာ
ဥပမာ- မိမိတင္ျပခ်က္အတိုင္း စစ္တကၠသိုလ္တခုသာရွိၿပီး ဌာနခြဲမ်ားအေနျဖင့္ ရပ္တည္ကာ
တေက်ာင္းတည္းမွၿပီးသည္ဆုိပါစို႔။ စစ္ဘက္ဆုိင္ရာ နည္းဗ်ဴ ဟာ၊ လက္နက္ငယ္ပညာမ်ားႏွင့္
ပတ္သက္၍ သင္ရိုးအျပည့္ႏွင့္ ေလ့က်င့္ခ်ိန္ကို အနိမ့္ဆံုး သီးျခားဘာသာရပ္မ်ား သင္
ၾကားရမည့္ကာလႏွင့္သတ္မွတ္ၿပီးလွ်င္ ယင္းကာလ အတုိင္းအတာ ျပည့္ဝပါက စစ္ဘက္ပညာအရ
မည္သည့္ဌာနမွ ေက်ာင္သားမဆို စစ္ဘက္ပညာရပ္မ်ားျပည့္ဝၿပီဟု ယူဆသျဖင့္ တပ္မေတာ္၏
ျပန္တမ္းဝင္အရာရွိခန္႔အပ္ျခင္းအခမ္းအနား တြင္ အတူတူ ခန္႔အပ္ေပးရမည္။ ထုိ႔ေနာက္မွ
သာမန္ဘာသာရပ္ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ သက္ဆုိင္ရာဘာသာရပ္အလိုက္တြင္ လည္း
သင္ရိုးၿပီးဆံုးၿပီျဖစ္သျဖင့့္ ဘြဲ႕ေပးလိုက္ၿပီး တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေစမည္ျဖစ္သည္။ က်န္
စက္မႈဌနာေက်ာင္းသားမ်ား ႏွင့္ ေဆးဌနာေက်ာင္းသားမ်ားမွာလည္း အႀကီးတန္းမ်ားျဖစ္လာသည့္အတြက္
သက္ဆုိင္ရာဘာသာရပ္ကိုကၽြမ္းက်င္ပိုင္နုိင္ ေစရန္ အထူးဂရုသင္ၾကားနုိင္မည္ျဖစ္သည္။
လုပ္ငန္းအေတြ႕အႀကံဳယူျခင္းမ်ား လက္ေတြ႕လုပ္ေဆာင္ျခင္းမ်ားကို ယင္းတုိ႔ အတြက္
ေက်ာင္းတြင္း၌ပင္ အႀကီးတန္းအေနျဖင့္ အရာရွိေဆာင္မ်ားျဖင့္
ဆက္လက္သင္ၾကားေစမည္ျဖစ္သည္။ ေသခ်ာ သည္က စာေပဘာသာရပ္ ႏွစ္စဥ္အတန္းေအာင္ ၄
ႏွစ္ျပည့္ကာ ေအာင္ျမင္မွသာလွ်င္ ျပန္တမ္းဝင္အရာရွိျဖစ္မည္ျဖစ္ သည္။ ထုိ႔နည္းတူစြာ
စာေပဘာသာရပ္အလိုက္ ႏွစ္စဥ္အတန္းေအာင္ကာ ႏွစ္ျပည့္မွ ဘြဲ႕ရမည္ျဖစ္သည္။
သို႔ဆုိလွ်င္ တႏွစ္တည္း
တကၠသိုလ္ဝင္တန္းေအာင္မ်ားၾကား သူ႔ေက်ာင္းကိုယ့္ေက်ာင္းဆုိသည့္ ျပႆနာႏွင့္
ျပန္တမ္းဝင္အမွတ္နဲ႔စကားေျပာမည္ဆုိသည့္ ျပႆနာမ်ားလည္း
အတုိင္းအတာတခုထိေျပေလ်ာ့နုိင္သကဲ့သို႔ ဗုိလ္ေလာင္း ဘဝႏွင့္ ေဆးပညာ
စက္မႈဘာသာမ်ားကို ေလ့က်င့္ရင္းသင္ၾကားရင္းထက္ အရာရွိဘဝႏွင့္
စိတ္လက္ပါပါသင္ၾကားျခင္းမွ ရရွိလာမည့္ အရည္အခ်င္းမ်ားမွာလည္း ကြာျခားမည္ျဖစ္သည္။
ထုိနည္းျဖင့္လည္း တပ္မေတာ္အဆင့္အတန္းကို ယွဥ္နုိင္ မည္ျဖစ္သည္။ သို႔ဆိုလွ်င္
စစ္ပညာအားျဖင့္ အားလံုးမွာ တေက်ာင္းတည္းေသာ စစ္တကၠသိုလ္မွ ဆင္းသည္ျဖစ္သည့္ အတြက္ မည္သည့္ေက်ာင္းက
ပိုပင္ပန္းသည္ ခက္ခဲသည္ဆုိသည့္အေျခအေနမ်ားလည္း ေလ်ာ့နည္းလာမည္ျဖစ္ေပသည္။
ထုိနည္းတူစြာ ေက်ာင္းေျမအသံုးျပဳရမႈ ေက်ာင္းဆင္းပြဲ သံုးေနရာႏွင့္ က်င္းပရာမႈ
စသည့္စရိတ္မ်ားလည္း ေလ်ာ့နည္းကာ အျခားက႑မ်ားတြင္ ပိုမိုအသံုးျပဳလာနုိင္မည္ျဖစ္သည္။
ေက်ာင္းဆင္းပြဲဆုိရာတြင္ ျပန္တမ္းဝင္အရာရွိခန္႔အပ္ျခင္းကိုသာ ေက်ာင္းဆင္းပြဲသတ္မွတ္ၿပီး
ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ကို သက္ဆုိင္ရာ ဌာနမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းမွသာျပဳလုပ္ေပးမည္ျဖစ္သည္။ ယေန႔
မိမိတို႔ေက်ာင္းဆင္းလာသည္ကို ျပန္ၾကည့္လွ်င္လည္း ေက်ာင္းဆင္းပြဲဆုိသည္မွာ
ျပန္တမ္းဝင္ခန္႔အပ္ျခင္းအခမ္းအနားေန႔ သာျဖစ္သည္။ ေနာက္တေန႔သည္ မိမိတို႔
သက္ဆုိင္ရာေက်ာင္းမွ ပါေမာကၡခ်ဳပ္မွသာ ေပးအပ္သည့္ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ျဖစ္ သည္။
သို႔အတြက္ မည္သုိ႔မွ ထူးေထြေျပာင္းလဲသြားနုိင္စရာမရွိေပ။
သို႔အတြက္ မည္သို႔ေသာအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္
စစ္ေက်ာင္းမ်ားသည္လည္း ေက်ာင္းႀကီးမ်ားအျဖင့္ျဖင့္ ခြဲထြက္ ေနရၿပီး ဆုိသည္ကို
တင္ျပခဲ့သလို မည္သို႔ေျဖရွင္းျခင္းျဖင့္ အဘက္ဘက္မွ ျပႆနာမ်ားကို
အတုိင္းအတာအခ်ိဳ႕ထိ ေျပေလ်ာ့ေပးနုိင္မည္ဆုိသည့္အခ်က္မ်ားကို တင္ျပလိုက္ရပါသည္။ စာဖတ္ပရိသတ္မ်ားအေနျဖင့္လည္း
မိမိယခု ေရးသား လုိက္ေသာ ေဆာင္းပါးမွ အသိပညာ ဗဟုသုတရရွိခဲ့မည္ဆိုလွ်င္ ယူနုိင္သကဲ့သုိ႔
လိုအပ္ခ်က္မ်ားရွိေနေသးပါကလည္း မိမိအားေထာက္ျပေဝဖန္ေပးနုိင္ပါသည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ မိမိတို႔မွ စာေရးသားကာ စာဖတ္သူကို ေပးစြမ္းသကဲ့သို႔
စာဖတ္သူတို႔၏ တုန္႔ျပန္သံသည္လည္း မိမိတို႔ စာေရးသူတို႔အတြက္
မွတ္သားစရာမ်ားပင္ျဖစ္ေပသည္။ ယခုဤေဆာင္းပါး မွ မိမိတိုင္းျပည္၏ တကၠသိုလ္ ပညာေရးစနစ္ႏွင့္
တပ္မေတာ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးအခ်က္မ်ားကို တပိုင္းတက႑မွ ေထာက္ ပံ့ေပးနုိင္ခဲ့သည္ရွိေသာ္
မိမိအေနျဖင့္ လြန္စြာ ဂုဏ္ယူမိမည္ျဖစ္ေပသည္။ အကယ္၍ မိမိတင္ျပခ်က္မ်ားမွာ
မျဖစ္နုိင္ခဲ့၍ ေထာက္ပံ့မႈမျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း မိမိစာဖတ္ပရိသတ္မ်ားေက်နပ္သည္ဆုိလွ်င္လည္း
မိမိအတြက္ အျမတ္အျဖစ္ႏွင့္ ယူဆ ကာ စာဖတ္ပရိသတ္မ်ား ႏွစ္သက္နုိင္ၾကမယ္လို႔
ေမွ်ာ္လင့္ရင္း တပ္မေတာ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကို ေမွ်ာ္လင့္ရင္း တိုင္းျပည္ အနာဂတ္
သာယာတုိးတက္ေရးကို ေမွ်ာ္ကိုးရင္း ေရးသားတင္ျပအပ္ပါသည္။
ဗိုလ္ရဲထက္(၁၈-၂-၂၀၁၂)
No comments:
Post a Comment