Sunday, May 13, 2012
ျပည္ေထာင္အခ်င္းခ်င္းခ်ဳပ္ဆိုထားတဲ့ ႏိုင္ငံတကာ စာခ်ဳပ္တစ္ရပ္ ( Dr Lian H. Sakhong)
၁၉၄၇ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒၾကီးရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေတြကို မဆန္းစစ္ခင္မွာ
ဘာျဖစ္လို႔ ပင္လံုစာခ်ဳပ္လက္မွတ္ထိုးဖို႔ လိုအပ္သလဲ ံဆိုတာကိို
နည္းနည္းေလးျပန္ဆန္းစစ္ၾကည့္ခ်င္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ “၁၉၄၇
ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏွင့္ ပင္လံုစာခ်ဳပ္” ကို ခြဲျခားၿပီး
သီးျခားစီၾကည့္လို႔ မရပါဘူး။ ဒီႏွစ္ခုဟာ ေခါင္းနဲ႔ ပန္းလို ဆက္စပ္ေနပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဒီႏွစ္ခုကို ခြဲျခားၿပီး ၾကည့္ရင္ အဓိပၸါယ္မျပည့္စံုႏိုင္ဘူး။
ႏွစ္ခုစလံုးကို ေပါင္းစပ္ၿပီး ၾကည့္ရႈမွသာ အဓိပါယ္ေဖာ္ႏိုင္ပါတယ္။
အားလံုးသိထားတဲ့အတိုင္း
ပင္လံုစာခ်ဳပ္ဟာ ခ်င္း၊ ကခ်င္၊ ရွမ္း ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ထိုစဥ္က
Interim Burmese Government ရဲ႕ Chief Minister ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔
လက္မွတ္ေရးထိုးခဲပတဲ့ စာခ်ဳပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို ေလးေလးနက္နက္
ထပ္မံဆန္းစစ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ခ်င္း၊ ကခ်င္၊ ရွမ္း ေခါင္းေဆာင္မ်ားနဲ႔
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း တို႔ဟာ ဘယ္လိုႏိုင္ငံေရးအာဏာႏ်င့္ Legitimacy
ကိုကိုင္စြဲၿပီး လက္မွတ္ေရးထိုးႏိုင္ခဲ့သလဲ။ သူတို႔လက္မွတ္ေရး
ထိုငခြင့္အာဏာ legitimacy က ဘာလဲ။ ဒါကို ေသေသခ်ာခ်ာ ဆန္းစစ္ဖို႔
လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါကို ေသေသခ်ာခ်ာ မဆန္းစစ္ရင္ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ဟာ သာမန္လူတစ္စု
စုစည္းၿပီး သေဘာတူညီ လက္မွတ္ထိုးခဲ့တဲ့ သာမန္စာခ်ဳပ္၊ အဓိပါယ္မရွိတဲ့
စာခ်ဳပ္ျဖစ္သြားပါမယ္။ ဒါေပမယ့္ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ဟာ သမိုင္းေၾကာင္းအရေရာ၊
ႏိုင္ငံေရးအရေရာ အလြန္အဓိပၸါယ္ျပည့္၀တဲ့ စာခ်ဳပ္တစ္ရပ္ျဖစ္ပါတယ္။
အမွန္စင္စစ္ပင္လံုစာခ်ဳပ္ဟာ
သာမန္လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးနဲ႔ တစ္မ်ိဳးၾကား ခ်ဳပ္ဆိုထားတဲ့ စာခ်ဳပ္မဟုတ္ပါဘူး။
ျပည္ေထာင္အခ်င္းခ်င္းခ်ဳပ္ဆိုထားတဲ့ ႏိုင္ငံတကာ စာခ်ဳပ္တစ္ရပ္နဲ႔
အသြင္တူပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ႏိုင္ငံတကာ စာခ်ဳပ္နဲ႔ ကြဲျပားသြားတဲ့အခ်က္က
အဲဒီစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုၿပီး ေနာက္ပိုင္း ျပည္ေထာင္(၄)ခုဟာ “ျပည္ေထာင္စု”
တစ္ခုထဲမွာ ပူးေပါင္းေနထိုင္သြားခဲ့ၾကတဲ့အတြက္
ႏိုင္ငံတကာစာခ်ဳပ္အျဖစ္နဲ႔ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ သတ္မွတ္လို႔ မရဘူး။
ျပည္ေထာင္ေလးခု ပူးေပါင္းၿပီးမွ “ျပည္ေထာင္စု” တစ္ခုထဲကို အတူတကြ
ထူေထာင္သြားခဲ့ၾကတဲ့အတြက္ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ဟာ ႏိုင္ငံတကာစာခ်ဳပ္အျဖစ္မွ
ျပည္တြင္းေရးရာ စာခ်ဳပ္အျဖစ္ကို ေလွ်ာ့က်သြားခဲ့တယ္။
ဒီလိုက်ေနာ္ေျပာရျခင္းဟာ “ပင္လံုစာခ်ဳပ္” ရဲ႕ ေလးနက္မႈကို ပံုေဖာ္ခ်င္လို႔
ျဖစ္ပါတယ္။
က်ေနာ္ဆိုလိုရင္းက ပင္လံုစာခ်ဳပ္ဆိုတာ
ကိုလိုနီေခတ္မတိုင္ခင္က သီးျခားစီလြတ္လပ္ၿပီး ကိုလိုနီေခတ္ တေလွ်ာက္လံုး
သီးျခား “ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ” နဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ခံခဲ့ရတဲ့ ျပည္ေထာင္
(၄)ျပည္ေထာင္ ခ်ဳပ္ဆိုထားတဲ့ စာခ်ဳပ္ျဖစ္တယ္။ ဥပမာ- ခ်င္းျပည္ေထာင္_
က်ေနာ္ကေတာ့ ခ်င္းလူမ်ိဳးဆုိေတာ့ ခ်င္းျပည္ေထာင္ (Chinram)ကို ဥပမာေပးၿပီး
ေျပာခ်င္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ခ်င္းလူမ်ိဳးမ်ားဟာ
ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီေခတ္မတိုင္ခင္တုန္းက သီးျခား လြတ္လပ္တဲ့
လူမ်ိုဴးတစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီေခတ္ တစ္ေလွ်ာ္လံုးမွာလည္း
သီးျခားဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ (1896 Chin Hills Regulation) နဲ႔
အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ၾကတဲ့
က်ေနာ္တို႔ ခ်င္းေခါင္းေဆာင္မ်ားဟာ 1896 Chin Hills Regulation အရ
သီးျခားအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တဲ့ ျပည္ေထာင္တစ္ခုကို ကိုယ္စားျပဳခဲ့တဲ့
ေခါင္းေဆာင္မ်ားျဖစ္ပါတယ္။
ကခ်င္ေခါင္းေဆာင္မ်ားလည္း
ဒီအတိုင္းပဲ ၊ ရွမ္းေခါင္းေဆာင္မ်ားလည္း ဒီအတိုင္းပဲ__ သူတို႔က Federated
Shan State ကို ကိုယ္စားျပဳခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္ေထာင္တစ္ခုစီကို
ကိုယ္စားျပဳခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုပဲ__ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ကလည္း ဒီအတိုင္းပဲ။
1935 Burma Act လို႔ေခၚတဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ အုပ္ခ်ုပ္ခဲ့တဲ့ Burma
Proper လို႔ ေခၚတဲ့ ျပည္ေထာင္စုတစ္ခုကို သူ ကိုယ္စားျပဳသြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
တစ္ခုေတာ့ ရွိတာေပါ့။ အဲဒီ Burma Proper ထဲမွာ 1935 Burma Act အရ ရခိုင္၊
မြန္နဲ႔ ကရင္တို႔ကို ထည့္သြင္းခံခဲ့ရပါတယ္။
ဒီလိုထည့္သြင္းျခင္းခံရတာလည္း
သမိုင္းေၾကာင္းရွိပါတယ္။ ရခိုင္မင္းေနျပည္ေတာ္နဲ႔ မြန္ႏိုင္ငံေတာ္တို႔ကို
ျမန္မာမင္းမ်ားက ၿဗိတိသွ်မလာခင္မွာ သိမ္းပိုက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္
ရခိုင္နဲ႔ မြန္လူမ်ိဳးမ်ားကို ၿဗိတိသွ်တို႔က သီးျခားစီမသိမ္းပိုက္ဘဲ
ျမန္မာမင္းတို႔ ပိုင္နက္ထဲမွ လူမ်ိဳးမ်ားအျဖစ္ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားနဲ႔ အတူ
သိမ္ပိုက္ခံခဲ့ရတာျဖစ္ပါတယ္။ ကရင္လူမ်ိဳးမ်ားက်ေတာ့ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားနဲ႔
ဧရာ၀တီျမစ္၀ကၽြန္းေပၚမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အတူတကြ ေနထိုင္ခဲ့ပါတယ္္။
ဒါေၾကာင့္ __ ျမန္မာမင္းတို႔က သူတို႔ကို မြန္နဲ႔ ရခိုင္လို
သီးျခားသိမ္းပို္က္တာမ်ိဳးမရွိခဲ့ေပမယ့္ ၿဗိတိသွ်တို႔ ျမန္မာအင္ပါယာကို
သိမ္းတဲ့အခါ အလိုအေလွ်ာက္ ပါ၀င္သြားခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။.
အဲဒါေၾကာင့္
ပင္လံုစာခ်ဳပ္မွာ မြန္။ ရခိုင္နဲ႔ ကရင္လူမ်ိဳးမ်ားကို သီးျခားစီမဖိတ္ပဲ
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကပဲ ကိုယ္စားျပဳလက္မွာတ္ေရးထိုးခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ဟာ ျပည္ေထာင္(၄)ခုၾကားမွာ ခ်ဳပ္ဆိုထားတဲ့စာခ်ဳပ္၊
သီးျခားဖြဲ့စည္းပံု အေျခခံဥပေဒရွိၿပီး သမိုင္းစဥ္တစ္ေလွ်ာက္မွာ
သီးျခားလြတ္လပ္တဲ့ ျပည္ေထာင္(၄)ျပည္ေထာင္ ခ်ဳပ္ဆိုထားတဲ့
စာခ်ဳပ္တရပ္ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအေျခခံသေဘာတရား၊ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ရဲ႕
အႏွစ္သာရျဖစ္တဲ့ ျပည္ေထာင္(၄)ျပည္ေထာင္ဆိုတဲ့ အေျခခံသေဘာတရားႏွင္း
အႏွစ္သာရကို ၁၉၄၇ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒက ရွင္းလင္းထပ္ဟပ္
အေကာင္အထည္ေဖာ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကံမေကာင္း အေၾကာင္းမလွေတာ့
ပင္လံုစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ ဆိုၿပီးေနာက္ပိုင္း ျပည္ေထာင္စုတစ္ခုလံုးရဲ႕
အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ၾကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း လုပ္ၾကံခံခဲ့ရပါတယ္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း လုပ္ၾကံခံရၿပီးေနာက္ပိုင္း မွာ အတည္ျပဳျပဌာန္းသြားတဲ့
၁၉၄၇ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒက က်ေနာ္တို႕ပင္လံုမွာ ေမွ်ာ္မွန္းခဲ့တဲ့
စစ္မွန္ေသာျပည္ေထာင္စုဆိုတာကို အေကာင္အထည္ မေဖာ္ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ဒီအထဲမွာ __
၁၉၄၇ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒရဲ႕အားနည္းခ်က္ထဲက__ အဓိကက်တဲ့
အခ်က္သံုးခ်က္ကို က်ေနာ္မီုးေမာင္းထိုးျပ ေဆြးေႏြးလိုပါတယ္။
၁၉၄၇ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒရဲ႕ အားနည္းခ်က္မ်ား
ပထမ-
အားနည္းခ်က္ကေတာ့ ျပည္ေထာင္ေတြစုတဲ့ “ျပည္ေထာင္စု” စနစ္အရ၊ အဲဒီ
“ျပည္ေထာင္စု” ရဲ႕ အဖြဲ႕၀င္ “ျပည္ေထာင္”၊ က်ေနာ္တုိ႔ အခုေခတ္မွာ
အသံုးမ်ားတာက ျပည္ေထာင္စုရဲ႕အဖြဲ႕၀င္ အမ်ိဳးသားျပည္နယ္ျဖစ္ပါတယ္။
ျပည္ေထာင္ပဲေခၚေခၚ၊ အမ်ိဳးသားျပည္နယ္ပဲေခၚေခၚ__ ျပည္ေထာင္စုအဖြဲ႕၀င္
“ျပည္ေထာင္မ်ား”ဟာ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုစနစ္အရ မိမိတို႔ရဲ႕ “ျပည္ေထာင္”
သို႔မဟုတ္ “ျပည္နယ္” ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒမ်ား သီးျခားစီရွိရမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ အသစ္အဆန္းမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီျပည္ေထာင္ေတြဟာ
ကိုလိုနီေခတ္မွာလည္း ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒမ်ား ရွိခဲ့ၾကတာပဲျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္
__ က်ေနာ္ဆိုလိုရင္းက __ ျပည္ေထာင္စုစနစ္ကို ထူေထာင္မယ္။ Federal
ႏိုင္ငံေတာ္ကို တည္ေဆာက္မယ္ဆိုရင္ ၊
အဲဒီျပည္ေထာင္စုအဖြဲ႔၀င္ျပည္ေထာင္အသီးသီး ေခၚမလား။ ျပည္နယ္အသၤီးသီးေခၚမလား။
အဲဒီျပည္နယ္မ်ားဟာ မိမိတို႔ျပည္နယ္ရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒမ်ား
သီးျခားစီရွိရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္
၁၉၄၇ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒမွာက်ေတာ့__ ျပည္နယ္မ်ားရဲ႔
ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို သီးျခားေရးဆြဲျပဌာန္းျခင္းမရွိဘဲ
ျပည္ေထာင္စုဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒမွာ ေနာက္ဆက္တြဲသေဘာမ်ိဳးနဲ႔
လံုးေထြးျပဌာန္းသြားသြားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္နယ္တစ္ခုရဲ႔ အေရးအရာ
ကိစၥမ်ားကို ျပည္နယ္အတြင္း လြတ္လပ္စြာ ဆံုးျဖတ္ျပဌာန္းပိုင္ခြင့္မရွိဘဲ
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က တစ္ဆင့္ သြားခဲ့ပါတယ္။ျပႆနာက အဲဒီျပည္ေထာင္စု
လႊတ္ေတာ္ကလည္း ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သာေခၚတယ္။ စစ္မွန္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုစနစ္ကို
အေျခခံထားတံ လႊတ္ေတာ္ မဟုတ္ျပန္ဘူး။ အဲဒါ ၁၉၄၇ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပံု
အျခခံဥပေဒၾကီးရဲ႕ ဒုတိယအားနည္းခ်က္ျဖစ္တယ္။
၁၉၄၇
ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဟာ ျပည္ေထာင္စုစနစ္ကို အေျခခံတာ
ျဖစ္ေလေတာ့ တပိုင္းတစ အားျဖင့္ေတာ့ ျပည္ေထာင္စုစနစ္ရဲ႕ ဂုဏ္အဂၤါရပ္ေတြ
ရွိသင့္သေလာက္ေတာ့ ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွာ လႊတ္ေတာ္
ႏွစ္ရပ္ထားရွိၿပီး အထက္လႊတ္ေတာ္ သို႔မဟုတ္ လူမ်ိဳးစုလႊတ္ေတာ္ကို ထားရွိတဲ့
အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္__ အဲဒီလူမ်ိဳးစုလႊတ္ေတာ္ဆိုတဲ့ အထက္လႊတ္ေတာ္ကို
ျပည္ေထာင္စု စနစ္ အဂၤါရပ္ျပည့္၀ေစဖို႔ ထားတာျဖစ္ေပမယ့္ အဲဒီမွာပဲ
အားနည္းခ်က္ၾကီး ခ်ိဳ႔ယြင္းခ်က္ၾကီး ျပန္ပါလာျပန္ပါတယ္။
လူမ်ိဳးစုေတြ
လႊတ္ေတာ္ဆိုတာ အမွန္စင္စစ္က ျပည္ေထာင္စုအဖြဲ႕၀င္ အမ်ိဳးသားျပည္နယ္ကို
ကိုယ္စားျပဳတဲ့ လႊတ္ေတာ္သာျဖစ္သင့္တယ္။ လူဦးေရကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ လႊတ္ေတာ္
မျဖစ္ေစရဘူး။ ဒါေပမယ့္ __ ၁၉၄၇ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံု အရ
လူမ်ိဳးစုလႊတ္ေတာ္ကို လူဦးေရ အနည္းအမ်ား အေပၚအေျခခံၿပီး ဖြဲ႕စည္းေလေတာ့
အထက္လႊတ္ေတာ္__ လူမ်ိုးစုလႊတ္ေတာ္မွာလည္းပဲ လူဦးေရပိုမ်ားတဲ့ ဗမာေတြကပဲ
ထင္တိုင္းၾကဲၿပီး ခ်ယ္လွယ္ခ်င္တိုင္း ခ်ယ္လွယ္လို႔ ရခဲ့ပါတယ္။
ေနာက္
တတိယ အားနည္းခ်က္က__ ဒီလိုလူဦးေရ ပိုမ်ားတဲ့ ဗမာေတြက ဒီလိုေျပာေတာ့ ဗမာကို
မုန္းလို႔ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ လူမ်ိဳးေရးကိစၥကို ဒီမွာ ေျပာေနတာ မဟုတ္ဘူး။
ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒရဲ႕ အားနည္းခ်က္ကို ေျပာေနတာ ျဖစ္တယ္။
က်ေနာ္ဆိုလိုတာက __ အထက္လႊတ္ေတာ္ေရာ၊ ေအာက္လႊတ္ေတာ္ေရာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္
တစ္ရပ္လံုးကို ဗမာလူမ်ိဳးမ်ားက ခ်ဳပ္ကိုင္တဲ့ အေနအထား ေရာက္သြားတဲ့အျပင္
၁၉၄၇ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒရဲ႕ အၾကီးမားဆံုး အားနည္းခ်က္က
ျပည္ေထာင္စုအဖြဲ႔၀င္ ျပည္နယ္တစ္ခုျဖစ္တဲ့_ ဟုိတုန္းက အေခၚ Burma Proper__
လူမ်ိဳးအရေခၚရင္ေတာ့ ဗမာ၊ အဲ ဘယ္လိုပဲ ေခၚေခၚ Burma Proper ကို
သီးျခားျပည္နယ္အျဖစ္နဲ႔ ဖြဲ႔စည္းျခင္းမရွိေစပဲ၊ အဲဒီျပည္နယ္ကို ျပည္ေထာင္စု
တစ္ခုလံုးနဲ႔ တြဲဖက္ေပါင္းစပ္ သြားခဲ့တယ္။ အဲဒီလိုလုပ္တဲ့ အခါက်ေတာ့ __
အဓိပၸါယ္က ဘာျဖစ္သြားသလဲဆိုေတာ့ ၊ ဗမာျပည္နယ္ (ဗမာျပည္နယ္ ေခၚရင္
ပိုေကာင္းမယ္ထင္တယ္၊ Burma Proper ေခၚတာထက္၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ __
ေနာက္ပိုင္ းBurma Proper မွာပါခဲ့တဲ့ ကရင္၊ မြန္နဲ႔ ရခိုင္တို႔ကို
သီးျခားျပည္နယ္ ေတြ ေပးခဲ့တယ္) ္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု အာဏာတစ္ခုလံုးကို ေပါင္းစပ္၊ ေရာစပ္သြားခဲ့ပါတယ္။
ဆိုေတာ့__
အဲလိုလုပ္ျခင္းအားျဖင့္ ဘာျဖစ္သြားသလဲဆိုေတာ့__ ျပည္ေထာင္စု ရဲ႕
အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ တစ္ရပ္လံုးကို ျပည္နယ္တစ္ခု၊ လူမ်ိဳးတစ္ခုကို
ထိုးအပ္ေပးလိုက္သလိုျဖစ္သြားတယ္။ ဒီလို ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ့စည္းပံု အေျခခံဥပေဒက
ျပဌာန္းလမ္းဖြင့္ေပးလိုက္ေတာ့__ မဟာလူမ်ိဳးၾကီး၀ါဒ ဗမာလူမ်ိဳးမ်ားထဲက
ေပၚလာတာ အမွန္ကေတာ့ မဆန္းပါဘူး။ ဗမာအားလံုးေတာ့ မဟုတ္ဘူး။
တခ်ိဳ႕မဟာလူမ်ိဳးၾကီး၀ါဒ ကိုကိုင္စြဲတဲ့ တစ္ခ်ိဳ႔ေသာ
ဗမာႏိုင္ငံေရးသမားေတြကို ဆိုလိုတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလိုျဖစ္သြားတာကလည္း
ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒက လမ္းဖြင့္ေပးခဲ့တဲ့အတြက္ေၾကာင့္
ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဗမာမဟာလူမ်ိဳးၾကီး အသီးအပြင့္အျဖစ္
ျပည္ေထာင္စုသမိုင္းမွာျပန္ၾကည့္ရင္__ ဗုဒၶဘာသာကို ႏိုင္ငံေတာ္ဘာသာအျဖစ္
ျပဌာန္းခဲ့တယ္။ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္နဲ႔တကြ စစ္၀ါဒီေတြလည္းပဲ
ၾကီးစိုးသြားခဲ့ပါတယ္။
အမွန္စင္စစ္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္
ဒီေလာက္ၾကီးစိုးသြားတာ ၁၉၆၂ အာဏာသိမ္းၿပီးမွသာ ေပၚလာတာ မဟုတ္ဘူး။
ပါလီမန္ေခတ္ကတည္းက ျဖစ္ခဲ့တာပါပဲ။ အိမ္ေစာင့္ အစိုးရေပၚတာ၊ ဒီလိုေပၚေအာင္
ဖန္တီးသြားခဲ့တာေတြဟာလည္း ၉၄၇ ႏိုင္ငံတာ္ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ
အားနည္းခ်က္အျပင္ အာဏာရစစ္အစိုးရက ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ
အားနည္းခ်က္ကို အခြင့္ေကာင္းယူၿပီး မိမိအာဏာရပ္တည္ေရးအတြက္
ခ်ယ္လွယ္ခ်င္တိုင္း ခ်ယ္လွယ္ခဲ့လို႔ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္
က်ေနာ္တို႕ရဲ႕ပန္းတိုင္ျဖစ္တဲ့ စစ္မွန္ေသာ ဖက္ဒရယ္ႏိုင္ငံေတာ္
ထူေထာင္ေရးအတြက္ဆိုရင္__ က်ေနာ္တို႕ ဖြဲ႕စည္းရမယ့္ အနာဂတ္ဖက္ဒရယ္
ျပည္ေထာင္စုုဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႀကီးဟာ ဖက္ဒရယ္အဂၤါရပ္ေတြနဲ႔
ျပည့္စံုဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ _ စစ္မွန္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုစနစ္ရဲ႕
အဂၤါရပ္ထဲမွာ အေရးအၾကီးဆံုးျဖစ္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုအဖြဲ႕၀င္အမ်ိဳးသား
ျပည္နယ္မ်ားဟာ မိမိတို႕ရဲ႕
ျပည္နယ္ဖြဲ႕စည္းပံအေျခခံဏဥပေဒမ်ားကို သီးျခားလြတ္လပ္စြာ ေရးဆြဲျပဌာန္း
ႏိုင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
Dr Lian H. Sakhong (B.A.,Hons, M.A , B.D, Ph.D)
(ဒီေနရာ) မွ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment